Stage-in-Ghana.reismee.nl

Back to the track!

Tjeeh,

Ik schrijf dit nu, terwijl ik lekker thuis op de bank zit, met mijn broodje kaas, augurkje, vifit etc.
Om me heen zie ik de dingen die er waren toen ik vertrok, maar die nu toch een ander sfeertje hebben.

We zijn terug in Nederland, is iets waar ik sinds de 4de Juli mezelf vaak op betrap.
Na 3 maanden te leven, zoals de mensen in Ghana leven, met een redelijk of natuurlijk ondermaats inkomen.

Het is in een woord te beschrijven: bizar!lDe terugkomst verliep redelijk, we hebben natuurlijk wel hier en daar tegen bepaalde zaken aangelopen(gereden) die voor wat emoties en opstopping zorgden, maar al met al kunnen we zeggen dat we een goede terugreis hebben gehad tot aan Accra.

We zijn natuurlijk niet in een keer door gereisd, we hebben eerst een stop gemaakt bij het ;
Hand In Hand Project, dit is een project dat werkt met lichamelijk en geestelijk beperkte mensen (ook veel vormen van autisme), dit is ook echt nodig, want veel Ghanezen zien dit als de onderste laag van de bevolking en ze worden dus ook vaak verstoten uit hun gezin.

We hebben daar 2 watervallen bezocht en een monkeycemetery, prachtig om te zien en leuk om de aapjes te voeren natuurlijk.

vervolgens doorgereist naar Cape Coast, waar we naar Cacun National Park zijn geweest en op 30 meter hoogte over touwbruggen tussen de bomen van het regenwoud konden doorlopen, Dit was Vera's Bezienswaardigheid! ( Zoals ik in eerdere verhalen heb verteld, hadden we alle 3 iets wat we graag wilden zien, Jordan wilde graag op een krokodil zitten!
Vera wilde graag naar het regenwoud en Julie wilde cape coast zelf zien inclusief fort Elmina.)

Dan komt toch ook echt het besef dat je afscheid steeds dichter bij komt, bizar na 3 maanden om daar over te denken, want je wil heel graag naar huis, voor mij mijn vriend, voor de rest ook de familie, vrienden, omgeving, gewoon thuis..

Maaaaaaar!!! ook Ghana is een beetje 'thuis' geworden..

We hebben nog een NL koppel bezocht die een monkey opvang hadden, zijn naar nog een andere krokodillenvijver geweest en bezochten natuurlijk ook Fort Elmina, het voormalig NL slavenfort, toch wel indrukwekkend.

We hebben leuke avonden gehad (de kater uitgesloten) en vertrokken dan ook vol goede moed naar accra, waar we bij VIctoria zouden verblijven, dezelfde vrouw die ons de eerste dag van het vliegveld haalde.

Daar zaten we, waar het allemaal begon, op het dak.......

Back to Holland :)

Reacties

Reacties

Julie Roos

Jaja, wat is het toch raar om weer terug te zijn, maar wat hebben we genoten ! Voor dat we aan onze terug reis begonnen , moeten we natuurlijk ook afscheid nemen van onze gastgezinnen. Dat was natuurlijk helemaal niet leuk ! Je verlaat thuis om naar huis te gaan.... Gelukkig blijf ik nog steeds in contact met ze , ik heb immers facebook voor ze aangemaakt ! En ook krijg ik zo nu en dan een telefoontje :S super lief ! Tjaaa, en dan ben je weer hier, n compleet ander wereldje ! En dan val ik hier in Brunssum ook gelijk in het feestgedruis van de parade, dus ben al n paar dagen weer lekker aant feesten, en natuurlijk ook nog jarig geweest ! Allemaal heel top en lekker eten , maar toch zijn er n aantal momenten op de dag dat ik denk , was ik nog maar daar ! Wat was het fijn , ontzettend genoten en heel blij dat ik dit gedaan heb met mijn 2 lieve reisgenotjes Vera en Jordan !!

Rinie en Jack

Hartstikke trots zijn we op onze zoon Jordan en Julie en Vera. Geweldig wat jullie hebben gedaan! En nu natuurlijk hartstikke blij dat ze alle drie weer gezond en wel thuis zijn gekomen. Voor jullie drieën was dit Afrika avontuur een ongekende eenmalige ervaring. En zijn jullie voor altijd met elkaar verbonden door wat jullie samen hebben meegemaakt.

John Reijnders

Zoals ik al bij de foto's schreef bedankt voor het meebeleven van jullie avonturen op het Afrikaanse continent.
Jullie weten nu ook dat onze westerse welstand niet vanzelfsprekend is. Niet in Europa en zeker niet in de rest van de wereld. Doe wat met die ervaring en vergeet het niet.

Ben benieuwd. Succes met de rapportage en nogmaals Thanks.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!