Stage-in-Ghana.reismee.nl

Bijna op de helft! Jordan

Wow,

Heel raar om te schrijven, over 3 dagen zit ik hier al een maand, een 10 dagen daarna en ik zit al over de helft van mijn totale verblijf hier in Afrika.

Het is vreemd, als je nagaat';

je komt hier aan,

krijgt een giga cultuurshock,

Denkt dit ga ik toch nooit leuk vinden?

Een maand later gaat het al vanzelf, Je staat op, gaat werken, gaat naar de winkel, markt, zwembad of een cafe, komt thuis, eet, skyped even met je vriend, gaat nog iets doen met Vera en Julie en gaat slapen!
Routine noemen ze dat!

Het afgelopen weekend was het eindelijk zover, de ouders van Julie zouden komen, Heel raar om ze hier weer terug te zien, dat mag wel gezegd worden maar ook heel erg fijn om weer met (enigzins) bekende gezichten lekker hollands te kunnen babbelen!
We vertrokken met hun priv'e chauffeur richting Mole National park en hebben daar een super safari gedaan, de gids zei; in de auto of op het dak..

De keuze was voor ons natuurlijk snel gemaakt, wij met zijn drieen op het dak, en de ouders van Julie in de auto!

We zagen Gazelles, waterbokken, aapjes (allerlei soorten), Mooie vogels, Pumba's (wrattenzwijn) maar helaas geen olifant :(!
De safari was super, maar stiekem baalden we allemaal wel een beetje dat we de olifant niet gezien hadden, 800 stuks op 5870 vierkante km, hoeveel is dat nou? haha, groot genoeg om ze allemaal te missen! Na een lekkere duik in het zwembad en een heerlijke maaltijd (eindelijk) moe naar bed, we moesten de volgende dag al weer vroeg op voor onze voetsafari!

Om half 5 hebben we een poging gedaan de zonsopkomst te zien, maar helaas:( geen geluk, half slapen weer terug het bed in gegaan! haha

Om kwart voor 6 poging 2, maar niet voor een zonsopgang maar voor ons voor te bereiden op onze voet safari!
op tijd waren we in ieder geval en we kregen gelukkig de zelfde gids al de dag ervoor ( hij wist dat we voor olifanten kwamen en hij zou extra zijn best voor ons doen)
Dat gaf wel goede moed! we werden samen met een koppel met 2 kleine kinderen het ' oerwoud' mee ingenomen, Ik kan je zeggen, een hele andere ervaring dan op de jeep!

Je ziet veel meer dieren en ze zijn een stuk korterbij, daarbij komt ook dat je echt een ' safari gevoel' krijgt als je alleen groen om je heen ziet en niet ook een weg en de auto hoort!

je kan dan echt genieten van alles!
Alle beestjes, (behalve vliegen) alle natuur, alle geuren (het had s nachts geregend en het rook overal naar munt) en vooral de rust!

Na een dik uurtje en ongeveer 15 min kwamen we bij een drinkpoel voor de dieren,
hier zagen we onze eerste olifant een badje nemen! Super!

Ik ben nu ook begonnen op de mannen afdeling, helaas een hele rustige afdeling, dus ik heb er maar voor gezorgd dat ik met operaties mag meekijken, heel spannend om te zien, ik kan er natuur;lijk niets van toepassen straks, maar informatief is het zeker!


Jordan

Reacties

Reacties

kevin

fijn dat het je zo goed afgaat daar! Hoop dat je het op de andere afdelingen beter naar je zin zult krijgen, maar dat zal vast wel goedkomen op de spoedeisende hulp hè ;)
De safari is natuurlijk een hele belevenis!! Jammer dat ik er niet bij was, maar doen we vast saampjes nog een keertje haha ;) safari beekse berge ofzo :D haha xx hvj

ton en mita

nou jordan dat was me weer een mooi verhaaltje . fijn dat je al gewend ben . en dat je nog wat zie van de omgeving . en ook de safari , dat had ik ook wel willen zien . en voor t weer hoef je niet in nederland te zijn t regend vaak . goeie dagen hebben we nog niet gehad . nou voor de rest gaat t hier wel z,n gangetje. mandy en jessse zijn ook hier . we eten lasagne mmmmmmm. , zal wat bewaren ok. nou ga stoppen . maak er wat moois van , en geniet van de omgeving gr ton mita .

Marjo

Hi Jordan en de rest
Fijn om te horen dat je al zo goed aangepast bent. Het ti's natuurlijk en unieke ervaring daar. De tijd vliegt idd hard nu jullie al bijna op de helft zijn. Wens jullie nog veel plezier daar. Grtz Marjo

Jonne

wat een leuk verhaaltje weer! ik vind het wel raar om nu aan de andere kant te zitten! geniet er nog maar goed van en ik kijk er naar uit om je weer te zien!

xxx

José (moeder Jonne)

Hoi Jordan, lijkt me echt geweldig zo'n olifant in de vrije natuur. Onbegrijpelijk dat mensen er op jagen alleen voor de slagtanden. Nog een mooie tijd daar en tot gauw maar weer. Groetjes José

Mary

Hee Jordan, Julie en Vera, wat een prachtige foto's zie ik steeds voorbij komen op FB en dan nu ook het mooie verhaal erbij ;-). Jullie hebben echt een hele bijzondere ervaring! Ik gun jullie dit ook zoooo hè!!! Geniet en leer. Maar daar ben ik al van overtuigd naar alles wat ik lees en voorbij zie komen.
Veel succes nog kanjers!

Liefs Mary

John Reijnders

Hartstikke leuk verhaal!!

Jordan

Allemaal bedankt voor alle leuke/lieve/oppeppende berichtjes!!!

Opa van Jordan&Elly

Wij vinden het verhaal heel erg spannend !!!

irm crins

He lieverd, super wat je daar mee maakt én dat het je goed gaat!
observeer, leer en vooral geniet!!
liefs ikke x

Rinie en Jack

Wat een geweldige ervaring zo'n safari, wat lief van Julie's ouders dat ze niet alleen Julie maar ook jullie twee, Jordan en Vera, hebben meegenomen. En inderdaad: time flies! Voor je het weet is het 4 juli en zitten jullie weer in het koude, drukke, stressige Nederland. Dan ga je Afrika misschien wel missen. Nou nog veel plezier daar en werk ze, op de mannen afdeling, wat een leermomenten! Kus van ons

Bart Krekels

Hi Jordan,

Respect voor wat jij doet (en de andere natuurlijk ook). Wat een belevenissen zeg!! Real life changing events, zo te lezen.
Ik wens jouw en je collega's nog heel veel succes, plezier en mooi weer toe voor de 2e helft van jullie verblijf!!

groetjes,

Bart Krekels

Monica

wat een prachtige ervaringen doen jullie op , dit is voor de rest van jullie leven een prachtige herinnering, zal er altijd in gedachten op de achtergrond met jullie mee reizen.
Ik vermoed dat jullie leven er voortaan anders zal voelen.
en wat een verschillen met hier, waar we alles hebben en nog ontevreden kijken en daar.... bijna niets hebben en toch altijd een lach. Jordan, heel veel succes daar nog en ik hoop dat je heel veel kan betekenen daar.


knuffel... Monica

Ellen en Lionne

heey Julie,
we hebben van (ome) Thur gehoord dat het heel leuk was op de safari. leuk om te horen hoe het in jullie dorp en gezin gaat !
bij oma hebben we hele leuke foto"s van je Ghaneese gezin gezien.
nou heb je wel heel veel broers en zussen :)
nog heel veel plezier en succes ook voor Jordan en Vera.

dikke kus van Tante Ellen en Lionne.

Jaqueline

Luitjes, ik heb ontzettend veel ontzag voor jullie actie. Vanuit de luxe positie van toerist heb ik aan de cultuur/ leefwijze van Kenia mogen proeven. Menig keer rillingen gehad bij (voor ons) bizarre situaties. Vooral de hitte en totaal ander voedingswijze is slopend. Maar het is idd een ervaring die je raakt.Vera, dikke knuffel en heel veel sterkte en succes voor jullie 3-tjes. Jaq.

PIET ELZA EDSON

WELKOM THUIS JORDAN

Meriam (receptie)

hoi jullie 3 kanjers. Wij beginnen over een uurtje met de vakantie dus ik hoor en zie niemand de komende 5 (!) weken. Zijn jullie al onderweg naar huis?
Ik heb grote bewondering voor jullie. jullie hebben het geweldig gedaan. Dit avontuur zal nooit meer door jullie vergeten worden. Het was spannend, ook voor jullie ouders en andere familie. Super jongens! Een geweldige ervaring en levensles. Tot gauw?
Dikke knuffel Meriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!