Stage-in-Ghana.reismee.nl

Bolgatanga

Zo, het is al weer een tijdje geleden dat we zelf een verhaal online hebben gezet! Maar eingelijk was er niet heel veel speciaals om te vermelden! Natuurlijk waren er de normale dingen, ons werk, ons gast gezin, gezellig eten en relaxen met z'n drieen! Ook minder leuke dingen! Zo stierf er een baby toen vera en jordan er mee bezig waren, raar en ook best wel heftig! De volgende ochtend word je wakker en kan je weer een bevalling doen! Raar die opeen volgende gebeurtenissen! Toch hadden ook wij een leuk vooruitzicht. Op donderdag 7 juni komen marcella en marieke ( die we kennen van het voorbereidings weekend) ons opzoeken in 'onze' stad! Wat is het heerlijk om mensen te zien die de afgelopen maanden hetzelfde hebben doorgemaakt als wij! We hebben ze rondgeleid, lieten ze de culturul centre zien, leuke winkels, het zwembad waar wij altijd gingen was dicht, maar gelukkig hebben we na lang gezocht te hebben een heerlijk zwembad, even lekker ontspannen , gewoon omdat het kan!!!! Als afsluiting van de avond lekker gegeten bij de luxery en op tijd slapen, want de volgende dag zouden we naar Bolgatanga gaan, voor de krokodillenvijver! Spannend! Smorgens vroeg snel naar de winkel en naar het trotro station we waren nu met zijn zessen, we hadden een week of 2 geleden namelijk besloten een van de broertjes van vera mee te nemen op onze kosten! De reis duurde 3 uur, sneller dan gedacht, maar dat was ook zeer welkom aangezien we niet comfortabel zaten! Na een lichte strubbeling bij het eerste hotel besloten we daar niet te blijven en hadden we geen andere keuze dan een iets duurdel hotel te nemen ( lees 35 euri pernacht) Abukari vond het prachtig, een airco een airco wauw haha'! We genoten van een lekkere maaltijd en gingen slapen, morgen is het zo ver!! De taxi die ons naar ons hotel bracht, bood aan ons naar paga te brengen, vera voorin, julie, marieke en abukari achterin en marcella en ik in de kofferbak! Drie kwartier later kwamen we aan bij chiefs crocodile Pont in Paga! De zenuwen gingen bij iedereen door het lijf en vera kneep hem flink en wilde zich eerst nog even verzekeren dat de krokodil nog nooit iemand had aangevallen haha! Lopende na het meer zagen we al snel een paar kleintjes liggen en toen onze voorgangers vertrokken zagen we ons 'fotomodel'! Een zeker 3 meter lange krokodil! Abukari ging eerst gevolgd door vera, die er helemaal klaar voor was met het handje van de gids werd ze bovenop de kroko gezet, lachend na de camera! De lach was echter snel verdwenen toen kroko opstond! Dan kom je er ook pas achter hoe hard je kan rennen! Haha nadat de gids twee klopjes op de rug gaf ging de krokodil weer liggen heel apart! De rest van ons volgde voor onze fotos na een half uurtje vertrokken we weer naar het slavenkamp! De omgeving was erg idylisch, zachtgroen omgeven door rotsen e. Grote stenen, prachtig! De gids liet ons zien waar de slaven aten, muziek maakten, verkocht werden, gestraft en begraven en waar de bewaker zat op de uitkijk rots! De gids probeerde vera te versieren , maar na een vriendelijk she's mine droop hij af en begon zijn babbeltje bij marcella haha! Ook hebben we fotos gemaakt bij een baobab boom, waar we achteraf voor moesten betalen! Tja, iedereen probeert iets te verdienen. Toen was het tijd om terug naar het hotel te gaan, want ook wij wilden Nederland-Denemarken kijken! Na de trieste wedstrijd en een maaltijd sloten we al kaartend de avond af. De volgende dag met zijn alle weer een trotro in , die helaas erger was dan de heenreis, geiten op het dak, geiten in de kofferbak, zitten ingeklemd met opgetrokke benen, nee trotro word op onze terugreis zoveel mogelijk vermeden. We sloten de dag af met een lunch en zijn weer terug gegaan naar ons gastgezin! De volgende dag was het dan zover, afscheid van marcella en marieke Maar we gaan ze zeer zeker in nederland zien! Onze terugreis is helemaal uitgestippeld en geboekt met dank aan hun ervaringen!

Zephyr

Wat cool zeg van die krokodil!! Zag de foto's op fb staan. Goh je maakt daar ook wat mee he Dat kom je hier in Nederland nooit tegen! En skinny man, hoeveel kilo ben je inmiddels kwijt? Geen heerlijk eten daar haha. Als je weer terug bent zullen we met zn alle wel eens goed voor je koken ;) countdown the weeks! Dikke Kus, je zus

Rinie en Jack

jammer dat de crocodile foto's niet hier zichtbaar zijn. Zag er echt ruig uit! Wat een avonturen. Daarnaast zijn er dus ook heel erge dingen die je meemaakt, zoals met de pasgeboren baby die het niet redt. Heftig hoor, gaat je niet in je kouwe kleren zitten hebben we gemerkt. Nou, de laatste 3 weken waarvan nog 2 weken werken en dan langzaam aan richting Nederland. Werk ze nog en veel plezier. Kus van ons

John Reijnders

Leuk en spannend verhaal!
Veel plezier nog met de laatste loodjes.

Groeten en hou jullie taai!

Kevin

Nou sinds het het vorige verhaal wel weer een hoop meegemaakt toch ;-) Je (jullie) droom met een krokodil is uitgekomen. En tevens hebben jullie een droom van een van jullie broertjes in vervulling laten gaan. Bevallingen gedaan, uitstapje hier, werken daar .. Bij elkaar slapen omdat het gastgezin je vlees blijft geven .. Alles komt goed, Nog effetjes succes! xx

Jonne

weer een mooi verhaal! ik doe het jullie niet na om op zo'n krokodil te gaan zitten! geniet nog van alle mooie momenten daar! liefs

irm crins

Mooi verhaal, pff wat maken jullie mee. mooie ervaringen geniet er nog ff van.
liefs irm x

Ruud Gijzelaars

Volgens mij komen er na de vakantie 3 hele nieuwe studenten terug :) En terecht!!

Leer en geniet, en blijf vooral gezond.

Tot gauw!

Ruud.

maryelle winants

ben zo trots op jullie!

wat een ervaringen, ik kom er niet over uit gelezen!
kijk altijd uit naar de laatste nieuwtjes!

geniet nog van de laatste dagen, goede reis terug en tot gauw!

groetjes Maryelle

whitney

woww haha wat een mooie ervaring al weer!
nog even volhouden...
succes!